I am Traveller, Seeking The Truth

“Rasulullah SAW bersabda : “Allah ‘Azza Wajalla berfirman (hadits qudsi): “Kasih sayangKu mengalahkan kemurkaanKu.”


Sejuknya. Pakaian, beg kuliah semuanya basah lencun.. hujan lebat turun mencurah-curah dari pagi sehingga malam.. ditambah dengan suhu yang mula menurun. Kalau tak silap saya sekitar 12c sekarang ni.. Tangan terasa sejuk, kejang dan kaku..semua rasa tak kena.. Ramai yang mengambil peluang untuk berehat, tidur atau makan.. Tapi, saya tidak mahu membazirkan masa saya dengan berehat saja. Laptop mula di capai, idea mula dijana.. fakta mula diingat.. saya mahu meneruskan siri “kembara ke bumi barakah Syam”.. 

tak sampai 2 minggu lagi, saya akan meninggalkan bumi Syria.. Jadi sementara semua fakta saya masih ingat, saya mahu abadikan kenangan saya sepanjang di Syria diblog yang tak seberapa ini untuk tatapan diri sendiri bila rasa boring dan sunyi..Saya lebih berminat bercerita berkenaan kota pada kali ini.. Antara kota yang masyhur ialah kota Halab, Kota Damsyiq, Kota Busro dan lain-lain..


Terlalu banyak tempat-tempat menarik disyria. Saya tak mampu berkongsi secara lebih mendalam..sekadar perkongsian umum agar kita mengambil tahu serba sdikit tentang sejarah negara Islam. Insya Allah, selepas ini saya akan fokuskan pada tempat-tempat sekitar tempat tinggal saya disini dan damsyiq.. Sekian untuk kali ini..




Powered By Blogger

My Profile

Kelantan, Malaysia
Maahad Rahmaniah,Kelantan (1997-2002) Darul Quran,JAKIM (2003-2006) SarjanaMuda UK Malaysia (2006-2009) Ijazah BA & AQ, Syria (Mei-Nov09) Sarjana UK Malaysia (Dec2009-Dec2010) PHD UMalaya / Jordan (2012-2014)

PERHATIAN

Salam..

sape ye pandai buat read more -:), tolong ajar ye..

erm, blog ana ni kalau nak tgok artikel penuh kena klik pada tajuk..

About this blog


1) Pemikiran dan Metodologi Dr Nuruddin Itr dalam penulisan kitab Manhaj al-Naqd (PHD)


2) Sejauhmana Keprihatinan Syeikh al-Albani terhadap Syawahid Imam al-Tirmizi. Kajian Terhadap Metodologi Antara Keduanya (MA)


3) Hukmul Ahadith allati Sakata a'nhu Abi Daud : Wahukmuhu lil Syeikh Albani (BA)


- Cadangan Proposal :

Penggunaan Kalimah Allah dikalangan Non Muslim menurut perspektif Al-Quran dan Al-Sunnah

Kalau sahabat-sahabat ada bahan, bagila kat ana ye. TQ





Biicara Ukhuwwah

Sahabat Seperjuangan