I am Traveller, Seeking The Truth

“Rasulullah SAW bersabda : “Allah ‘Azza Wajalla berfirman (hadits qudsi): “Kasih sayangKu mengalahkan kemurkaanKu.”

Lailahailla Anta,subhanaka Inni Kuntu Minazzolimin..
Allahummarabbana hablana min ladunka rahmatan wahayyi'lana min amrina rasyada..
yassir umurana Ya Allah..Rabbi yassir wala tua'ssir. Allahumma tammim bilkhair..
birahmatika Ya Arhamarrahimin..


2,3 minggu ini hati betul-betul rasa sangat teruji. Rasa kepenatan yang berlebihan, keletihan yang berpanjangan, kemurungan yang tiada berkesudahan.. Puas jua dipujuk hati, namun ia tetap begitu.. Ya Allah...... Bantulah hamba Mu ini. Sesungguhnya aku tidak berdaya menahan segala dugaan dan ujian yang datang menimpa tanpa pertolongan dan rahmat Mu..Aku hanya manusia lemah ya rabbi mengharapkan belas ehsan Mu..
 
Yassirli ya Rabbi..Bantulah aku, permudahkanlah segala urusanku Ya Allah..berikanlah aku kekuatan dalam menghadapi segala mehnah yang mendatang. Janganlah tuhan, kaki dan hatiku di goyahkan daripada landasan kemenangan dan kejayaan ini.. Sudah terlalu lama ku menanti saat itu...Ya ia hampir tiba. Aku sudah hampir ke garisan penamat itu, cuma memerlukan kesabaran dan keteguhan dan kayuhan yang laju mengatasi orang lain..
 
Berhadapan dengan pelbagai sikap manusia, sememangnya meletihkan.. menguji kesabaran.. Tetapi, itulah jua hakikat yang terpaksa ku lalui.. Terkadang hampir jatuh rebah, terkadang hampir tersadung, terkadang mampu berlari laju............Inilah putaran roda kehidupan..Yang akan sentiasa berputar, berputar dan terus berputar..hanya iman, dorongan dan semangat yang membara sahaja mampu mengatasi segalanya....Ya Rabbbbbbbbbi...................

Powered By Blogger

My Profile

Kelantan, Malaysia
Maahad Rahmaniah,Kelantan (1997-2002) Darul Quran,JAKIM (2003-2006) SarjanaMuda UK Malaysia (2006-2009) Ijazah BA & AQ, Syria (Mei-Nov09) Sarjana UK Malaysia (Dec2009-Dec2010) PHD UMalaya / Jordan (2012-2014)

PERHATIAN

Salam..

sape ye pandai buat read more -:), tolong ajar ye..

erm, blog ana ni kalau nak tgok artikel penuh kena klik pada tajuk..

About this blog


1) Pemikiran dan Metodologi Dr Nuruddin Itr dalam penulisan kitab Manhaj al-Naqd (PHD)


2) Sejauhmana Keprihatinan Syeikh al-Albani terhadap Syawahid Imam al-Tirmizi. Kajian Terhadap Metodologi Antara Keduanya (MA)


3) Hukmul Ahadith allati Sakata a'nhu Abi Daud : Wahukmuhu lil Syeikh Albani (BA)


- Cadangan Proposal :

Penggunaan Kalimah Allah dikalangan Non Muslim menurut perspektif Al-Quran dan Al-Sunnah

Kalau sahabat-sahabat ada bahan, bagila kat ana ye. TQ





Biicara Ukhuwwah

Sahabat Seperjuangan